|

ایر کانادا نماینده بریتانیا را به دلیل نام اسلامی بازجویی کرد

ایر کانادا نماینده بریتانیا را به دلیل نام اسلامی بازجویی کرد

یکی از نماینده‌های بریتانیا در طی سفر به کانادا با چالش‌هایی از سوی شرکت هواپیمایی ایر کانادا مواجه شد که به نظر می‌آید به دلیل نامش باشد.

هواپیمایی ایر کانادا به دلیل بازجویی‌های بی‌دلیل و تاخیر انداختن سفر یک نماینده بریتانیا بدلیل نامش که محمد بود، متهم شد.

به گزارش رسانه هدهد کانادا از سی تی وی نیوز، کلایو بتز، در مجلس نمایندگان گفت: «محمد یاسین، نماینده بریتانیا در حزب کارگر، در سفر اخیرش از لندن به کانادا هم در مقصد و هم در مبدا برای مدت قابل توجهی معطل شد در حالی که سایر همکارانی که با او سفر می‌کردند براحتی به این پرواز وارد و خارج شدند. »

وی با بیان اینکه هواپیمایی ایرکانادا در فرودگاه لندن از یاسین سوالات عجیبی مانند اینکه آیا چاقو به همراه دارد و کجا به دنیا آمده است، پرسیده، اظهار داشت: محمد یاسین با وجود داشتن ویزا برای ورود به کانادا از سوی مسئولین هواپیمایی ایر کانادا و به اعتقاد ما دولت کانادا در لندن مورد بازجویی قرار گرفت.

بتز تصریح کرد: « البته در نهایت یاسین وارد پرواز شد اما او در فرودگاه‌های مونترال و تورنتو باز هم دچار چالش‌های دیگری شد. »

عذرخواهی ایر کانادا از نماینده بریتانیا

این عضو مجلس بریتانیا با بیان اینکه هواپیمایی ایر کانادا و وزیر مهاجرت فدرال کانادا از محمد یاسین بابت این بازجویی‌ها عذرخواهی کرده‌اند گفت: «برخوردهای صورت گرفته با یاسین نشان می‌دهند رفتارهای نژادپرستانه و اسلام هراسانه وجود دارد بر همین اساس ما این برخوردها را به کمیسر عالی‌مان در اتاوا اطلاع دادیم و آن‌ها نیز همین نظر را داشتند. »

هواپیمایی ایر کانادا هنوز در این رابطه اظهار نظر نکرده است اما طی خبری بابت بروز تمام کدورت و ناراحتی‌های پیش آمده برای این نماینده مجلس بریتانیا ابراز تاسف کرده و با محمد یاسین نیز تماس تلفنی گرفته است.

این هواپیمایی همچنین گفته است که در حال پیگیری داخلی و رسیدگی به این موضوع خاص است تا اطمینان حاصل کند اقدامات صورت گرفته درست انجام شده باشد.

 

منبع: رسانه هدهد

ارسال نظر