|

عمان آسمان خود را بر روی هواپیماهای اسرائیل بست

عمان آسمان خود را بر روی هواپیماهای اسرائیل بست

روزنامه عبری زبان هاآرتص فاش کرد که عمان به تازگی تصمیم گرفته است به هواپیماهای اسرائیل اجازه تردد در حریم هوایی خود را ندهد.

«این تصمیم به شدت بر قیمت بلیت هواپیما در اسرائیل تأثیر می‌گذارد، زیرا پروازها به شرق دور، به‌ویژه تایلند را حدود دو ساعت و نیم افزایش می‌دهد.»

این روزنامه به نقل از عوز برلوویچ، مدیر کل شرکت اسرائیلی آرکیع گفت: «دو روز پیش از هواپیمای اسرائیلی خواسته شد تا یک ماموریت تخلیه برای دولت تایلند انجام دهد، این هواپیما نتوانست از عمان عبور کند و این امر منجر به انتخاب مسیر بسیار طولانی‌تر شد.»

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل روز دوشنبه مدعی شد که شرکت هواپیمایی اسرائیلی «العال» پس از هشدارهای امنیتی، سفر در حریم هوایی خلیج فارس را متوقف کرده است.

این سازمان گفت: «در این مرحله، خطوط هوایی العال پرواز در بزرگراه تایلند را متوقف و تغییر در مسیر ایجاد کرده که از طریق آن از آسمان عربستان سعودی و کشورهای حوزه خلیج فارس عبور نخواهد کرد.

این سازمان افزود: «با این کار مدت پرواز به جای هشت ساعت به حدود ۱۲ ساعت افزایش می‌یابد که به نظر می‌رسد این تغییر مسیر به دلیل هشدارهای احتمالی مبنی بر عدم تردد در مسیر نسبتا نزدیک به کشورهای عربی متخاصم صورت گرفته است.»

به گفته این سازمان، پاسخ العال به این اطلاعات هنوز دریافت نشده است. سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل تصویری از مسیر این هواپیما در حال عبور از دریای سرخ منتشر کرد.

 

منبع: اقتصاد نیوز

ارسال نظر