|

عزم استرالیا برای ساخت یک سیستم کنترل هوایی جدید

عزم استرالیا برای ساخت یک سیستم کنترل هوایی جدید

شدت گرفتن استفاده از پهپاد، پرنده‌های بدون سرنشین و تاکسی‌های پرنده باعث شده تا استرالیا یک سیستم کنترل ترافیک برای آنها ایجاد کند.

استرالیا در حال ساخت یک سیستم کنترل ترافیک هوایی برای پرنده‌های بدون سرنشین است زیرا این کشور برای افزایش پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین و تاکسی های پرنده در دهه آینده آماده می شوند.

یک آژانس فدرال که مسئول مدیریت حریم هوایی در سراسر کشور است  یک شرکت مدیریت ترافیک هوایی  را به منظور توسعه «مدیریت ترافیک هوایی دیجیتال برای ادغام ایمن میلیون ها پرواز هواپیمای بدون خدمه در فضای شلوغ استرالیا» منصوب کرده است.

استرالیا پیش بینی می کند که پروازهای هواپیماهای بدون سرنشین در این کشور تا سال ۲۰۴۳ به ۶۰ میلیون افزایش می یابد که شامل هواپیماهای بدون سرنشین، تاکسی های هوایی و سایر عملیات های بدون خلبان می شود. در حال حاضر سالانه حدود ۱.۵ میلیون پرواز پهپاد انجام می شود.

«لوک گاملی »از سرویس هوایی استرالیا گفت: روشی که ما امروز کنترل ترافیک هوایی را انجام می دهیم برای تعداد پهپادهایی که انتظار داریم در آسمان خود ببینیم کارساز نیست. سیستم‌های کنترل ترافیک هوایی فعلی بر ارتباط کلامی بین کنترل‌کننده‌ها و خلبانان متکی است. مقامات انتظار داشتند هواپیماهای بدون سرنشین کاملاً خودکار باشند، احتمالاً با یک خلبان روی زمین که چندین هواپیما را به طور همزمان کنترل می کند. سیستم مدیریت پهپاد باید با کنترل گسترده تر ترافیک هوایی در استرالیا ادغام شود تا اطمینان حاصل شود که هواپیماهای بدون سرنشین در پروازهای تجاری تداخل ندارند و از برخورد آنها با یکدیگر جلوگیری می کند.

 

منبع: شفقنا

ارسال نظر