|

معرفی هواپیمایی سپهران، کارآفرین تازه تأسیس صنعت هوانوردی

معرفی هواپیمایی سپهران، کارآفرین تازه تأسیس صنعت هوانوردی

photo_2016-07-11_21-04-59کن نیوز|SEPEHRAN AIRLINES

یک سال و اندی می شد که زمزمه های تأسیس یک ایرلاین جدید با نام "سپهران" بر سر زبان ها افتاده بود. فارغ التحصیلان رشته های هوانوردی از جمله مهندسی و تعمیرات، خلبان، مهماندار، دیسپچر و .... امیدی را در دل خود زنده ساختند تا شاید با اخذ مجوز های این ایرلاین شیرازی، مشغول به کار شوند.

سه فروند هواپیمای بوئینگ کلاسیک ۵۰۰-۷۳۷ و یک دورنیر ۳۵ نفره در فرودگاه شهید دستغیب شیراز مدت زیادی سوژه عکاسان هوانوردی بود و کم کم امید به اشتغال کمرنگ تر می شد تا اینکه در بهمن ماه ۱۳۹۴ با انتصاب مدیر عامل جدید و قائم مقام او، روند اخذ مجوزهای این ایرلاین در مسیر جدیدی قرار گرفت.

مشکل بیکاری در صنعت هوانوردی باعث شده بود، تقریباً همه فارغ التحصیلان این صنعت، پیگیر جدی اخبار پیرامون سپهران باشند.

مدیرعامل جدید موفق شد در اسفند ۹۴، موافقت اصولی سپهران را از اداره استاندارد پرواز سازمان هواپیمایی کشوری اخذ کند و اولین قدم برای set up ایرلاین جهت اخذ مجوز بهره برداری هوایی برداشته شد.

اphoto_2016-07-11_19-43-09دامه فعالیت ها با انتشار چندین آگهی استخدامی از سپهران، برای جذب نیروی انسانی، همچنان امیدهای جوانان جویای کار را زنده نگاه داشت و پیگیریهای آنها را از وضعیت سپهران بیش از پیش افزایش داد.

بالاخره در ۲۰ تیر ۱۳۹۵ با صدور AOC (مجوز بهره برداری هوایی) با امضای رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، مردم استان فارس نیز صاحب ایرلاین بومی شدند.

اکنون تنها در تهران، بیش از یکصد نفر در این ایرلاین مشغول به کار هستند و به زودی بیش از دویست نفر نیز از نفرات بومی استان فارس، با شروع پروازهای سپهران، مشغول به کار خواهند شد و با اضافه شدن هواپیما به ناوگان سپهران، این تعداد اضافه خواهد گردید.

Phoenix.nojavanha-6رنگ سازمانی سپهران، نارنجی و لوگوی آن با الهام از ققنوس (پرنده اساطیری) طراحی و بر هواپیماهای آن نقش بسته است. کلاس های تایپ مهمانداری سپهران آغاز شده است و خلبانهای آنها نیز در روزهای آینده برای نشستن بر صندلی راست هواپیماهای بوئینگ۷۳۷ و دورنیر، آموزش خواهند دید. پیش بینی می شود پروازهای سپهران در اواسط تابستان سال جاری آغاز شود و حدود ۵۰۰ صندلی به ظرفیت حمل و نقل هوایی ایران اضافه خواهد کرد و در روزهای آتی نیز آگهی استخدامی جهت جذب نیروی انسانی از متقاضیان بومی استان فارس، منتشر خواهد کرد. photo_2016-07-11_21-05-22 photo_2016-07-11_21-14-29 photo_2016-07-11_19-43-32 انتهای پیام/

ارسال نظر