|

آیا 737 مکس به بازی برخواهد گشت؟

بررسی‌های بیشتر حول پرونده بویینگ 737 مکس

بررسی‌های بیشتر حول پرونده بویینگ 737 مکس

بررسی گواهینامه‌های صادرشده توسط FAA برای خودکار عمل کردن سیستم‌های کنترل پرواز هواپیمای بویینگ 737 مکس توسط (Joint Authorities Technical Review (JATR

این هفته اولین جلسه تیم (Joint Authorities Technical Review (JATR برای بررسی گواهینامه‌های صادرشده توسط FAA برای خودکار عمل کردن سیستم‌های کنترل پرواز به ریاست کریستوفر هارت مدیر هیئت ملی ایمنی حمل‌ونقل ایالات متحده آمریکا (NTSB) برگزار شد.

کمیته JATR از متخصصان فنی بخش ایمنی 9 سازمان هواپیمایی کشوری در سرتاسر دنیا شامل سازمان هوانوردی فدرال (FAA) و ناسا تشکیل شده است.

این تیم اطلاعات وسیعی از موارد مربوط به هواپیمای بویینگ 737 مکس مثل طراحی، گواهینامه‌ها، مقررات، آموزش‌ها و... را جمع‌آوری کرده و در رابطه با این موضوعات بحث می‌کنند. در ماه‌های آینده این تیم در رابطه با صدور گواهینامه خودکار عمل کردن سیستم‌های کنترل پرواز این هواپیما که توسط سازمان هوانوردی فدرال صادر شده بود نیز بررسی‌ خواهد کرد، با توجه به هویت JATR این کمیته امکان بازگرداندن بویینگ 737 مکس به خدمت را ندارد ولی این بررسی‌ها به نتایجی در راستای بهبود فرآیند این سیستم و همینطور هواپیمای بویینگ 737 مکس خواهد انجامید. 

مترجم: سید امیرحسین موسوی مقدم

ارسال نظر