|

737 مکس همچنان در صدر اخبار

آخرین خبرها پرونده 737 مکس

آخرین خبرها پرونده 737 مکس

افشاگری‌های جدیدی از بویینگ ۷۳۷ مکس پس از دو سانحه هوایی مرگبار، باور بسیاری را به سمتی سوق داده که مدعی‌اند این شرکت بزرگ اطلاعات حیاتی سیستم اخطار هواپیما را اطلاع‌رسانی نکرده است.

هفته گذشته یکی از گزارشگران مطلبی را مبنی بر یکی از بزرگترین رسوایی‌های تاریخ هوانوردی هویدا کرد و گفت که ۷۳۷ مکس در سیستم کنترل پرواز MCAS مشکل جدی دارد و بویینگ این موضوع را به درستی به مشتریان و خلبانان اطلاع نداده است.

نقص سیستم MCAS عامل اصلی دو سانحه‌ای است که جان ۳۴۶ مرد، زن و کودک را گرفته است.

اکنون این مطلب عنوان می‌شود که بویینگ علاوه بر اینکه مشکل سیستم MCAS را گوشزد نکرده است، در توضیح چراغ اخطار سنسور کابین نیز اطلاع درستی نداده است؛ چراغ اخطار سنسور به خلبانان هشدار می‌داد که سیستم MCAS اطلاعات نادرستی بدست می‌دهد، موجب نزول دماغه می‌شود و نهایتا به سقوط می‌انجامد.

بویینگ در هفته اخیر این را پذیرفته است که تصور می‌کرده چراغ اخطار مذکور بر روی همه ۷۳۷های مکس نصب بوده است، اما چند ماه قبل از سانحه لاین‌ایر مشخص شد که این چراغ هشداردهنده تنها در صورتی عمل می‌کرده که مشتری یک ابزار دیگر که نشانگر زاویه حمله نام دارد را خریده باشد. ظاهرا بویینگ مشکل این چراغ را تا بعد از سانحه اندونزی که ۱۸۹ نفر را به کام مرگ کشید، به اداره فدرال هوانوردی آمریکا (FAA) اعلام نکرده است.

مترجم: سید پوریا حسینی
منبع: 9news

ارسال نظر