|

بازگشت مجدد مکس به آسمان‌

حجم ویدیو: 4.76M | مدت زمان ویدیو: 00:02:06

بویینگ ۷۳۷ مکس که پس از دو سانحه مرگبار مشابه در اندونزی و اتیوپی از پرواز منع شده بود برای دریافت مجدد گواهینامه صلاحیت پروازی به پرواز درآمد.

پس از بررسی داده‌های پرواز و نحوه عملکرد کامپیوترهای این هواپیما؛ سازمان هوانوردی فدرال (FAA) درباره صدور گواهینامه صلاحیت پروازی مکس تصمیم‌گیری خواهد کرد.

در اکتبر ۲۰۱۸ و مارچ ۲۰۱۹ دو فروند بویینگ ۷۳۷ مکس بصورت مشابهی سقوط کردند که در مجموع ۳۴۶ نفر را به کام مرگ کشاندند، بررسی‌های NTSB از وجود عیب در یکی از سیستم‌های این هواپیما به نام MCAS پرده برداشت، با روشن شدن این موضوع پرواز این هواپیما در تمام جهان منع شد.

این اتفاق تاثیر سوئی بر خرید این هواپیما و دیگر هواپیماهای بویینگ گذاشت بطوری که بسیاری از کارشناسان از اتمام کار بویینگ سخن می‌گفتند، بررسی سفارشات بویینگ در مقابل رقیب اروپایی ایرباس نیز این سخن را تایید می‌کرد؛ به هر حال اما مکس دوباره به آسمان بال گشوده است و باید منتظر بازگشت آن به صنعت هوانوردی تجاری باشیم اتفاقی که قطعا رقابت دو غول هواپیماساز جهان را جذاب‌تر از گذشته خواهد کرد آن هم در دوران پساکرونایی که این دو شرکت باید ضررهای بوجود آمده را مرتفع کنند.

ارسال نظر