|

مدیرکل منابع انسانی و تشکیلات خبر داد

طرح اینگام با صرفه جویی 70 درصدی ارزی اجرا می شود

طرح اینگام با صرفه جویی 70 درصدی ارزی اجرا می شود

افزایش اعتبارات 1.5 میلیارد تومانی آموزش در سال 98/ اجرای تکالیف قانونی معوق آموزشی و پژوهشی

دیرکل منابع انسانی، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با تاکید بر اینکه اجرای طرح اینگام متوقف نشده است، از اجرای آن در ایران بصورت ریالی تحت عنوان «برنامه توسعه و آموزش تخصصی مدیریت فرودگاهی» توسط سازمان مدیریت صنعتی خبر داد و گفت: این اقدام در شرایطی که با عدم اقدام طرف آلمانی در اجرای توافقات مواجه هستیم بیش از دو میلیون یورو صرفه جویی ارزی برای شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران داشته است.

احمد مظفر در گفتگو با روابط عمومی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ضمن اعلام این خبر گفت: اجرای طرح اینگام که پیش از این قرار بود در کشور آلمان طی مدت سه ماه با هزینه دو میلیون و هفتصد هزار یورو برگزار شود، به دلیل محدودیت منابع ارزی و بار مالی بالا مورد بازبینی قرار گرفت و پس از بررسی طرح، طی قراردادی با سازمان مدیریت صنعتی ایران این رقم به یک سوم مبلغ قرارداد ارزی قبلی کاهش پیدا کرد.

مظفر گفت: در قرارداد جدید کلیه سرفصل‌ها و عناوین و دوره‌های آموزشی کاملا مطابق قرارداد قبلی بوده و مدرسان دوره و گواهینامه مربوطه نیز از کشورهای تراز اول دنیا در حوزه هوانوردی خواهد بود.

مدیرکل منابع انسانی، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران افزود: در این طرح 100 نفر (مطابق تعداد پیش بینی شده در قرارداد قبلی) در برنامه آموزش قرارگرفته و پس از معرفی به سازمان مدیریت صنعتی در فرایند آموزش قرار خواهند گرفت.

دوره های آموزشی با حضور مدرسانی از کشورهای صاحب اعتبار هوانوردی (آلمان، فرانسه، کره جنوبی، سنگاپور، عمان، قطر و امارات) در ایران شروع و پس از طی دوره های تئوری دو ماهه در ایران، به مدت سه هفته برای گذراندن دوره تخصصی عملی به یکی از این کشورها اعزام می شوند.

وی گفت: پیش نویس قرارداد تهیه شده و در فرایند امضای طرفین قرار گرفته است.

مظفر به انعقاد قرارداد فرهنگ سازمانی نیز اشاره کرد و توضیح داد: بر اساس مصوبه شورای عالی اداری که در سال 94 ابلاغ شده، کلیه دستگاه های دولتی موظف هستند بر پایه 20 شاخص رفتاری و 20 شاخص شغلی به ارزیابی فرهنگ سازمانی بر اساس مولفه های تعیین شده بپردازند. اجرای این مهم در شرکت فرودگاه‌ها مغفول مانده بود و در دوره مدیریت جدید، از ابتدای مهر 98 با انعقاد قرارداد با یک موسسه پژوهشی دانشگاهی اجرایی شد.

به گفته وی، اجرای این طرح در فرودگاه مهرآباد آغاز شده و تا خرداد سال بعددر تعداد دیگری از فرودگاه ها اجرا می شود.

مظفر همچنین با اشاره به دیدگاه ویژه مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران نسبت به مقوله آموزش، پژوهش و تحقیقات، از رشد قابل توجه در تقویم آموزشی سالجاری نسبت به سال 97 خبر داد و افزود: اعتبار آموزشی امسال از 55 به 70 میلیارد ریال، تعداد ساعت‌های آموزشی از 320 به 400 هزار ساعت و تعداد دوره‌ها نیز از 518 به 633 دوره افزایش یافته است.

مدیرکل منابع انسانی، تشکیلات و آموزش شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران همچنین از انعقاد قرارداد ارزیابی شایستگی عمومی کارکنان جهت انتصاب در سطوح پایه و میانی خبر داد و گفت: بر اساس ابلاغ سازمان اداری و استخدامی از ابتدای سال 97 تمام شاغلان منتصب در مدیریت های پایه و میانی الزاما" باید دارای گواهینامه صلاحیت عمومی از یکی از مراکز معتبر اعلام شده باشند که مغفول مانده بود. اجرای این طرح را در دوره مدیریت جدید شرکت از ابتدای آذر 98 با انعقاد قراردادی با سازمان مدیریت صنعتی برای 200 نفر از همکاران آغاز کرده ایم که از امروز با دعوت از 50 نفر رسما کلید خورد.

وی آسیب شناسی نظام آموزشی شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران را مورد توجه قرار داد و گفت: از ابتدای مهر امسال با انعقاد قرارداد با یک عضو برجسته هیات علمی دانشگاه به عنوان مشاور طرح آغاز کرده ایم که نتیجه این طرح آسیب شناسی نظام آموزشی فعلی و ارایه پیشنهادهای علمی و کارآمد برای بهبود نظام آموزشی خواهد بود.

مظفر در پایان توفیقات حاصل شده در عرصه آموزش، تحقیقات و پژوهش را حاصل نگاه خاص مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و هیات مدیره خواند و اظهار امیدواری کرد؛ با توجه به اینکه شرکت فرودگاه ها یک شرکت حساس و تخصصی بوده و نیاز به آموزش های به روز دارد، توجه به این روند همچنان ادامه یابد.

 

ارسال نظر