|

چین برای یافتن حیات فرا زمینی دست به کار شد

چین برای یافتن حیات فرا زمینی دست به کار شد

چین در حال آماده‌سازی ماموریت فضایی «ارت ۲.۰» (Earth 2.0) است، تلاشی از آکادمی علوم چین به منظور جست‌وجوی سیاراتی که می‌توانند میزبان حیات بشر باشند.

 

 

این فضاپیما در مراحل پایانی فاز اولیه طراحی به سر می‌برد و در صورتی که در جریان بازبینی هیئتی از متخصصان که برای ماه ژوئن برنامه‌ریزی شد، تایید شود، می‌تواند تا پایان سال ۲۰۲۶ ساخته و با موشک لانگ مارچ به فضا پرتاب شود.

 

دانشمندان برنامه‌های دقیق و با جزئیات بیشتر این ماموریت را اواخر ماه جاری منتشر خواهند کرد اما برخی اطلاعات آن از هم‌اینک نیز مشخص است.

 

ماهواره ارت ۲.۰ هفت تلسکوپ خواهد داشت که به مدت چهار سال، اعماق فضا را بررسی خواهند کرد. شش تلسکوپ صورت فلکی ماکیان (Cygnus-Lyra) را رصد می‌کنند که در حال حاضر نیز تلسکوپ فضایی کپلر آن را بررسی کرده است.

 

البته این تلسکوپ به‌جای مشاهده و رصدهای دوباره و تکراری، مبنای خوبی برای یافتن سیارات فراخورشیدی‌‌ــ اجرامی خارج از منظومه شمسی که ممکن است قابلیت میزبانی حیات داشته باشند‌ــ در اختیار دانشمندان می‌گذارد. ژیان ژه، اخترشناس سرپرست برنامه فضایی ارت ۲.۰ در رصدخانه نجومی شانگهای آکادمی علوم چین، در گفت‌وگو با نیچر اعلام کرد: «داده‌های قبلی کپلر به‌آسانی در دسترس‌اند زیرا ما داده‌های بسیار خوبی از آن‌جا داریم.»

 

ارسال نظر