|

مخالفت کنگره آمریکا با بازنشستگی بمب افکن ب -۱

مخالفت کنگره آمریکا با بازنشستگی بمب افکن ب -۱

کنگره آمریکا بر اساس قانون دفاع ملی ۲۰۲۲ قصد متوقف کردن تلاش نیروی هوایی را برای بازنشسته کردن هواپیما‌های بمب افکن‌های "ب – یک ب لنسر" تا هنگام جایگزینی آن‌ها با هواپیما‌های "ب – ۲۱ ریدر" دارد.

از تارنمای یاهونیوز؛ این قانون که هفته گذشته در مجلس نمایندگان تصویب شد و قرار است در سنا بررسی شود، نیروی هوایی را تا پایان سپتامبر ۲۰۲۳ از کاهش بیشتر شمار هواپیما‌های بمب افکن ب – ۱ جز در یگان‌هایی که جایگزینی و استقرار هواپیما‌های ب – ۲۱ را آغاز کرده باشند، بازمی دارد.

شرکت تسلیحاتی نورثروپ گرومان عملیات ساخت پنج فروند ب – ۲۱ را آغاز کرده که پیش بینی می‌شود در میانه دهه ۲۰۲۰ تحویل یگان‌ها شده و مستقر شوند که به این معنا خواهد بود که ناوگان ۴۵ فروندی بی – ۱ در دوره کوتاه مدت دست نخورده باقی خواهد ماند.


این قانون همچنین نیروی هوایی را از کاهش شمار کارکنان یگان‌های عملیاتی یا تعمیر و نگهداری هواپیما‌های ب – ۱ در صورتی که منجر به توانایی این اسکادران آسیب زند، بازمی دارد.

هواپیما‌های ب – ۱ در چند دهه اخیر با توجه به استقرار و عملکرد عملیاتی سنگین در غرب آسیا، در موقعیت دشواری قرار داشته اند. نیروی هوایی در سال جاری (۲۰۲۱) به منظور فراهم کردن امکان عملیاتی نگهداشتن ۴۵ فروند هواپیمای باقیمانده ب - ۱ برای یگان‌های تعمیراتی، ۱۷ فروند از سالمندترین و فرسوده‌ترین لنسر‌های خود را بازنشسته کرده که بیشتر آن‌ها به پایگاه نیروی هوایی دیویس مونتان در ایالت آریزونا انتقال یافته اند.

پیش بینی می‌شود همه هواپیما‌های باقیمانده شامل بمب افکن‌های ب – ۲ اسپیریت در ۱۰ سال آینده از دور خارج شوند و تنها هواپیما‌های ب – ۲۱ و ب – ۵۲ استراتوفورترس با موتور‌های بهبود یافته و تقویت شده در ناوگان بمب افکن آمریکا باقی بماند.

کنگره همچنین به نیروی هوایی اجازه خواهد داد که به برنامه از دور خارج کردن هواپیما‌های جمع آوری اطلاعات، نظارت و شناسایی آر سی -۲۶ نیروی هوایی گارد ملی تا آوریل ۲۰۲۳ ادامه دهد.

 

منبع: تابناک

ارسال نظر