|

ورود هواپیماهای نهنگ ایرباس به ناوگان هوایی بین‌الملل

ورود هواپیماهای نهنگ ایرباس به ناوگان هوایی بین‌الملل

شرکت هواپیمایی ایرباس فرانسه اعلام کرد که می‌خواهد از ناوگان هواپیماهای بلوگای خود برای تاسیس یک شرکت هواپیمایی باری استفاده کند.

به نقل از رویترز، شرکت هواپیمایی ایرباس فرانسه اعلام کرد که می‌خواهد ناوگان هواپیماهای بلوگا که شبیه نهنگ بلوگا هستند را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ برای حمل و نقل بین‌المللی اجاره دهد. تاکنون از این ناوگان فقط برای حمل و نقل قطعات هواپیما بین کارخانه‌های مونتاژ ایرباس استفاده می‌شد.

ایرباس می‌گوید: از سال 2013 یک شرکت هواپیمایی زیر مجموعه خود متشکل از ناوگان هواپیماهای بلوگا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تاسیس خواهد کرد.

چند هفته پیش بود که شرکت هواپیمایی ایرباس تولید جمبوجت‌های خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پس از 15 سال کنار گذاشت.

ایرباس می‌گوید: هواپیماهای بلوگا ظرفیت حمل هوایی منحصر به فردی داشته و می‌تواند در حمل بارهای حجیم به شکل هوایی مثمرثمر باشد. ایرباس تاکنون 5 فروند از هواپیماهای نهنگ شکل بلوگا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تولید کرده و گفته می‌شود اگر از تمام آنها به عنوان یک شرکت حمل و نقل بار هوایی استفاده کند بزرگ‌ترین حمل و نقل هوایی باری در اروپا را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ شکل خواهد داد.

کارشناسان می‌گویند: تقاضا برای حمل و نقل هوایی محموله‌های بزرگ بدون اینکه آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ منفصل کنند، افزایش یافته و بسیاری از شرکت‌ها در شرایطی که زمان کافی برای استفاده از حمل و نقل دریایی ندارند به سمت حمل و نقل هوایی می‌روند.

رضا فضل‌اللهی، مدیر توسعه بازرگانی ایرباس می‌گوید: طی سال‌های گذشته و حتی پیش از شروع شیوع کرونا بسیاری از شرکت‌ها از ما درباره اینکه می‌توانند برای حمل و نقل از هواپیماهای بلوگا استفاده کنند، درخواست داشته‌اند.

دلیل نام نهادن این هواپیما به اسم بلوگا، شباهت ظاهری آن به نهنگ بلوگا است.

تا چندی پیش ایرباس به خاطر بالا بودن تولیدش نمی‌توانست این خدمات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ارائه کند اما حالا که تولید ای 380 را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ هم کنار گذاشته احتمالا به سمت فعالیت‌های جانبی هوایی برود.

 

 

منبع: فارس

ارسال نظر