|

کاخ سفید پرنده ؛ قابلیت های خارق العاده ((ایر فورس وان)) جدید

کاخ سفید پرنده ؛ قابلیت های خارق العاده ((ایر فورس وان)) جدید


هواپیمای جدید ریاست‌جمهوری مثل یک مرکز فرماندهی عمل می‌کند و در برابر حمله هسته‌ای مقاوم است.
کاخ سفید در حال آماده‌سازی هواپیمای جدید «ایرفورس وان» برای رئیس‌جمهوری آمریکا است. هواپیمای کنونی که در ۳۰ سال گذشته در اختیار پنج رئیس‌جمهوری ایالات‌ متحده بود به‌زودی بازنشسته می‌شود.

ایرفورس وان (Air Force One) نامی است که فقط برای هواپیمای حامل رئیس‌جمهوری آمریکا به کار برده می‌شود. از این هواپیما که رنگ آن آبی و سفید است فقط دو نمونه وجود دارد؛ نمونه اول در پایگاه هوایی «اندروز» است و نمونه دوم در اختیار روسای جمهوری آمریکا قرار دارد و پروازهایشان به‌طور اختصاصی با این هواپیما انجام می‌شود.

پایگاه خبری اینسایدر روز دوشنبه ۳۰ مه اعلام کرد، بویینگ ۷۴۷ که رئیس‌جمهوری آمریکا را جابه‌جا می‌کند پس از حدود سه دهه، به‌زودی بازنشسته می‌شود.
بر اساس این گزارش، هواپیمای جدید با طراحی نوین و جهش بزرگ در زمینه صنعت هواپیمایی، در حال آماده‌سازی است. طبق پیش‌بینی‌ها، این هواپیما از سال ۲۰۲۴ آماده بهره‌برداری می‌شود و جو بایدن نخستین رئیس‌جمهوری است که از آن استفاده خواهد کرد.

اطلاعات مهم در زمینه تغییرهای کاربردی این هواپیما تاکنون افشا نشده است اما به گزارش اسکای نیوز، گفته می‌شود که این تغییرها سیستم ارتباطی بهبودیافته، سیستم دفاع ضدموشکی و حسگرهایی برای تبدیل هواپیما به یک «کاخ سفید در حال پرواز» را شامل می‌شود. این هواپیما همچنین توانایی مقاومت در برابر جنگ هسته‌ای را دارد.

فضای داخلی آن بزرگ‌تر از زمین بسکتبال است و در سه‌ طبقه به مساحت ۳۷۰ مترمربع طراحی ‌شده است. این هواپیما دارای دو بال پهن، با نوک فیبر کربنی است که با زاویه ۳۷.۵ درجه کج می‌شود. این قابلیت به هواپیما امکان می‌دهد سریع‌تر پرواز کند و در باندهای کوتاه‌تر بلند شود و فرود بیاید.

چهار موتور نسل جدید آن نیز با تولید نیروی مافوق صوت، این هواپیما را به سریع‌ترین هواپیمای مسافربری جهان تبدیل می‌کنند. ایرفورس وان جدید با استانداردهای نظامی مطابقت دارد و طراحی داخلی آن نیز متفاوت از دیگر هواپیماها است و بیشتر به سالنی ویژه و مجلل شباهت دارد.

 

ارسال نظر