|

انتقاد نماینده مجلس از عدم نظارت و گران‌فروشی اقلام در فرودگاه‌ها

انتقاد نماینده مجلس از عدم نظارت و گران‌فروشی اقلام در فرودگاه‌ها

یک عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از عدم نظارت بر نحوه فروش اجناس در غرفه‌های فرودگاهی انتقاد کرد و خواستار نظارت بیشتر مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی کشور شد.

اصغر سلیمی عضو پارلمان یازدهم در گفت‌وگو با کن نیوز در خصوص برخی گران‌فروشی‌ها در فرودگاه‌های کشوز، گفت: فرودگاه‌ها یکی از اصلی‌ترین مبادی ورودی برای گردشگران و مسافران خارجی است و زمانی یک توریست برای نخستین بار وارد کشورمان می‌شود،

اولین تجربه حضور در ایران را به واسطه فرودگاه‌های بین‌المللی کسب‌ می‌کند.

وی تاکید کرد: بارها مشاهده شده که گردشگران خارجی بخشی از خرید خود در قالب سوغات را از فرودگاه‌های مقصد انجام می‌دهند و همین موضوع باعث اهمیت غرفه‌های فرودگاهی شده است.

این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با تاکید بر لزوم بهبود وضعیت خدمت‌رسانی از طریق غرفه‌های فرودگاهی، بیان داشت: این انتظار وجود دارد که وسایل مورد نیاز گردشگران در بهترین کیفیت و با قیمت‌های مناسب به آنها ارائه شود.

سلیمی ادامه داد: برای مثال بخش عمده‌ای از گردشگران تمایل به خرید صنایع دستی کشورمان را دارند که باید غرفه‌های فرودگاهی این محصولات را در اختیار آنها قرار دهند. زیرا ارائه محصولات با کیفیت از این دست می‌تواند به عنوان یک کالای تبلیغاتی از داخل ایران، به خارج کشور صادر شود.

نماینده مردم سمیرم با انتقاد از بالا بودن قیمت محصولات در غرفه‌های فرودگاهی، عنوان داشت: متاسفانه شاهد هستیم که محصولات ارائه شده از سوی غرفه‌های فرودگاهی قیمت‌های بسیار بالایی دارند. قطعا در این موضوع مسئولان شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران وظیفه دارند که اقدامات نظارتی بیشتری را انجام دهند.

این عضو کمیسیون اقتصادی پارلمان در پایان گفت: وزارت صمت نیز به عنوان یکی از وزارتخانه‌های مرتبط وظیفه دارد بر کیفیت اجناسی که قرار است به عنوان سوغات به گردشگران فروخته شود، نظارت کند.

 

ارسال نظر