|

12 هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی آتا می‌شود

12 هواپیمای جدید وارد ناوگان هوایی آتا می‌شود

سهیل قیاسی مدیرعامل هواپیمایی آتا تاکید کرد که کار خرید 12 هواپیمای جدید در مراحل پایانی است و تا پایان سال 9 فروند از هواپیماهای خریداری شده وارد چرخه مسافربری خواهد شد.

 

به گزارش خبرنگار کن نیوز؛ نشست خبری سهیل قیاسی مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا امروز چهارشنبه 29 شهریور با حضور اصحاب رسانه و با موضوع فعالیت‌های صورت گرفته در ایام اربعین برگزار شد.

مدیرعامل هواپیمایی آتا در ابتدای این نشست ضمن ارائه آماری از پروازهای شرکت متبوع خود در ایام اربعین، گفت: 7 هواپیمای مسافربری در قالب 453 پرواز وظیفه حمل و نقل 66 هزار و 944 زائر اربعین را بر عهده داشتند که این آمار منجر به کسب رتبه نخست کشوری در موضوع خدمت‌رسانی به زائران اربعین حسینی شد.

وی تصریح کرد: سیاست مجموعه شرکت هواپیمایی آتا همواره بر دو اصل «پرواز ایمن» و «خدمت به زائران امام حسین علیه السلام» استوار است. بر اساس همین سیاست نیز در ایام اربعین بدون توجه به منفعت مالی احتمالی، در بالاترین سطح به زائران اربعین خدمت‌رسانی شد.

قیاسی اضافه کرد: هم اکنون نیز شهرهای تهران، تبریز و مشهد آماده اعزام مسافران به کشور عراق هستند، اما در ایام اربعین با کم کردن برخی پروازهای داخلی، این خدمات را از 7 شهر مختلف در کشور در دستورکار قرار دادیم.

مدیرعامل آتا با مقایسه دو فرودگاه استانبول و نجف، بیان داشت: خدمات فرودگاه نجف را باید جزو گرانترین فرودگاه‌های خاورمیانه بدانیم که این موضوع موجب از دست رفتن سود احتمالی برای ایرلاین‌ها می‌شود، اما در نقطه مقابل فرودگاه شهر استانبول با سیاست‌های موجود در کشور ترکیه، سفرهای بسیار کم‌هزینه‌ای را برای شرکت‌های هواپیمایی فراهم می‌کنند. البته هواپیمایی آتا بر اساس تکریم زائران اربعین حسینی این موضوعات را مدنظر قرار نداده و زیر بار سفرهای گران قیمت به سمت فرودگاه نجف رفته است.

قیاسی گفت: برای مثال هزینه یک پرواز با 150 مسافر در فرودگاه نجف نزدیک 15 هزار دلار می‌شود، اما همین پرواز در استانبول با یک دوم قیمت انجام خواهد شد.

وی درباره حمایت دولت از شرکت‌های هواپیمایی فعال در حوزه اعزام زائر به اربعین حسینی گفت: سال گذشته قرار بود به ازای هر مسافر یک میلیون تومان به ایرلاین‌ها پرداخت شود و امسال نیز مبلغ یک و نیم میلیون تومان برای هر صندلی در پروازهای یک سرخالی در نظر گرفته شد. هرچند هنوز مطالبات سال گذشته آتا که عددی در حدود 33 میلیارد تومان است وصول نشده و امیدواریم وزیر جدید راه و شهرسازی به این موضوع ورود کند.

قیاسی در بخش دیگری از این نشست رسانه‌ای با مهم خواندن حقوق مسافران در پروازهای شرکت آتا، اظهار داشت: هر یک دقیقه تأخیر در پرواز نیز یک ضرر دو سویه برای مسافر و شرکت هواپیمایی ایجاد می‌کند. البته میانگین تأخیر پروازهای اربعین شرکت هواپیمایی آتا 33 دقیقه بود و تلاش می‌کنیم با نظارت دقیق هفتگی، این روند را در طول سال و برای سایر پروازها تا رسیدن به نقطه مطلوب ادامه دهیم.

مدیرعامل شرکت آتا در ادامه با انتقاد از ممنوعیت فروش بلیط چارتری در پروازها، عنوان داشت: این بخشنامه منجر به ضرر و زیان مالی در مناطق توریستی شده است، زیرا برخی از مناطق تنها در یک یا دو فصل سال امکان جذب گردشگر را دارند. 

قیاسی ادامه داد: هرچند شرکت هواپیمایی آتا خود را ملزم به اجرای بخشنامه مذکور می‌داند، اما به دلیل کاهش سود حاصل از پروازهای مرسوم در طول سال موضوع را از طریق کمیسیون اصل 90 مجلس و ستاد تنظیم بازار دنبال می‌کند.

وی تأکید کرد: اعمال چنین بخشنامه‌هایی عملا شرکت‌های هواپیمایی را به سمت سرمایه‌گذاری در سایر بازارهای مالی و حتی انباشت پول در بانک‌ها و گرفتن سود سوق می‌دهد، و لازم است درباره آنها بازنگری شود.

مدیرعامل شرکت هواپیمایی آتا در بخش پرسش و پاسخ این نشست و در پاسخ به سوال خبرنگار کن نیوز مبنی بر احتمال خرید هواپیمای جدید برای هواپیمایی آتا، گفت: کار خرید 5 هواپیما به طور حتم به پایان رسیده و خرید 7 هواپیمای جدید نیز با جدیت در دستورکار قرار گرفته تا سن ناوگان هوانوردی شرکت آتا را کاهش دهد.

وی اضافه کرد: قطعا تا پایان امسال 9 هواپیمای جدید وارد سیستم حمل و نقلی شرکت هواپیمایی آتا خواهد شد. ضمن اینکه هر 12 هواپیمای خریداری شده از دو شرکت هواپیماسازی بویینگ و ایرباس هستند.

قیاسی در پایان ضمن تشکر از اهالی رسانه بابت پیگیری درخواست‌ها و شکایات احتمالی مسافران، تأکید کرد: همواره تکریم مسافران و رعایت حقوق ایشان باید در دستورکار باشد، زیرا نقص در خدمت‌رسانی به مسافران در طولانی مدت منجر به آسیب دیدن برند یک ایرلاین و به تبع آن کاهش مخاطب خواهد شد.

 

ارسال نظر