|

افزایش سهام بویینگ با این گزارش

ارگان‌های رسمی هوانوردی ایالات متحده معتقدند برخورد با پرنده از عوامل سقوط 737 مکس است

ارگان‌های رسمی هوانوردی ایالات متحده معتقدند برخورد با پرنده از عوامل سقوط 737 مکس است

ارگان‌های رسمی آمریکایی بر اساس گزارشات فردی که در بحث برخورد پرنده با هواپیما خبره است معتقند دلیل اصلی سقوط بویینگ 737 مکس هواپیمایی اتیوپی به این دلیل بوده است.

با اعلام این گزارش سهام بویینگ در نیمه شب 2/1% رشد کرد.

این مدل هواپیما چند روز بعد از سانحه در اتیوپی در سراسر جهان زمینگیر شد چرا که دقیقا پنج ماه قبل از آن در سانحه‌ای مشابه در مالزی یک هواپمای دیگر سقوط کرده بود که مجموعا 346 نفر در این دو سانحه کشته شدند. 

بازرسان بررسی سانحه تشابه دو سانحه را با وجود مشکلی در سیستم عدم واماندگی پیدا کردند، این سیستم در شرایط واماندگی با پایین دادن دماغه هواپیما از stall جلوگیری می‌کند اما در این دو سانحه سیگنال اشتباهی را دریافت کرده و با پایین آوردن دماغه باعث سقوط هواپیما شده است.

در هر دو سانحه خلبانان به مقابله با این سیستم که MCAS نام دارد پرداختند اما نتوانستند هواپیما را از سقوط بازدارند.

ارگان‌های رسمی آمریکایی معقدند در ابتدا یک پرنده با هواپیما برخورد کرده و پس از آن مشکل در سیستم MCAS بوجود آمده و به سقوط دو هواپیما منجر شده است، این درحالی است که بازرسان در گزارش ابتدایی خود وجود هرگونه شواهدی مبنی بر برخورد جسم خارجی به هواپیمارا رد کردند.

خلبانان از اینکه بویینگ وجود چنین سیستمی را پس از سانحه اول به آنها اعلام کرده شاکی شدند، پس از آن بویینگ اعلام کرد که مشکلات موجود در سیستم با به‌روزرسانی نرم‌افزار مرتفع شدند و امکان کنترل بهینه‌تر سیستم توسط خلبانان بوجود آمده است.

مترجم: سید امیرحسین موسوی مقدم
منبع: CNBC

ارسال نظر