|

نخستین پرواز بلند هواپیمای بومی دوزیست چین انجام شد

نخستین پرواز بلند هواپیمای بومی دوزیست چین انجام شد

هواپیمای آبی - خاکی بومی چین با نام «کون لونگ- ای جی ۶۰۰» اولین پرواز آزمایشی برد بلند خود را به مدت ۴۶ دقیقه انجام داد.

این هواپیما که پیش از این ۱۷۰ پرواز مقدماتی کوتاه به مدت مجموع ۳۰۰ ساعت را در خشکی و یا آبراه انجام داده بود نخستین پرواز بلندمدت را از فرودگاهی در استان شاندونگ آغاز کرد و پس از فرود بر بستر رودخانه زرد در نزدیکی شهر چینگدائو دوباره به مبدا بازگشت.

در حال حاضر ۲ فروند از این هواپیما در مرحله آزمایش های مختلف زمینی و پروازی قرار دارند.

هواپیمای AG۶۰۰ به عنوان بزرگ‌ترین هواپیمای دوزیست جهان، به همراه هواپیمای ترابری بزرگ Y-۲۰ و هواپیمای مسافربری C۹۱۹ سه پروژه‌ بلند پروازانه چین در راه اثبات توانمندی صنعتی و قرار گرفتن در زمره ابرقدرت‌های هوایی جهان است.

انجام عملیات‌های اطفای حریق هوایی، تحقیقات دریایی، امداد و نجات و حمل و نقل افراد و تجهیزات از مهم‌ترین ماموریت‌های این پرنده‌ چهار موتوره‌ ۳۷ متری و ۵۳ تنی هستند.

همزمان با این تحول عرصه صنعت هوانوردی چین، شرکت هواپیمایی تجاری این کشور نیز که مسئول توسعه هواپیمای مسافربری بزرگ چین است اعلام کرد هواپیمای مسافربری ARJ۲۱ ساخت این کشور نیز در یک پرواز آزمایشی موفق شد از مرتفع ترین فرودگاه غیر نظامی جهان (فرودگاه «دائو چن یا دین» با ارتفاع ۴۴۱۱ متر) به شانگهای پرواز کند.

گزارش می افزاید: پس از پرواز آزمایشی دو هفته ای، توان پرواز و فرود این نوع هواپیما در مرتفع ترین فرودگاه ها کاملا تایید شده است.

منبع: ایرنا

ارسال نظر